Είναι συχνά τα παράπονα από καταναλωτές της ΔΕΗ, ότι στον έναντι λογαριασμό ρεύματος που καλούνται να πληρώσουν κάθε δίμηνο, η χρέωση είναι «φουσκωμένη» και δεν αντιπροσωπεύει αυτό που πραγματικά κατανάλωσαν το συγκεκριμένο διάστημα.

Και έχουν δίκιο, αφού οι καταναλώσεις «έναντι», είναι κατ’ εκτίμηση, και γίνονται από το μηχανογραφικό σύστημα της επιχείρησης, με βάση τα ιστορικά στοιχεία του κάθε πελάτη, όπως για παράδειγμα, το τι ακριβώς κατανάλωσε την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Εν συνεχεία, στο 4μηνο, προσωπικό της επιχείρησης μετρά τις ακριβείς ενδείξεις του ρολογιού του, και γίνεται εκκαθάριση : Δηλαδή από την αξία του ρεύματος που κατανάλωσε κάποιος στο 4μηνο, αφαιρείται η αξία του ρεύματος που του είχε χρεωθεί κατ’ εκτίμηση στον έναντι λογαριασμό του πρώτου 2μήνου.

Είναι ακριβής αυτός ο τρόπος υπολογισμού ; Όχι, είναι η απάντηση. Αν και η μέθοδος της «έναντι» κατανάλωσης δεν είναι αυθαίρετη, σε κάθε περίπτωση, η χρέωση μπορεί να διαφέρει από αυτό που πραγματικά καταναλώσαμε το συγκεκριμένο δίμηνο, για τον απλούστατο – για παράδειγμα- λόγο ότι πέρυσι μπορεί οι καιρικές συνθήκες να ήταν χειρότερες, οπότε να χρησιμοποιήσαμε για περισσότερες ώρες ενεργοβόρες ηλεκτρικές συσκευές, όπως σόμπες, τις οποίες φέτος, δεν χρειάστηκε να βάλουμε τόσες ώρες στη μπρίζα.

Υπάρχει επομένως τρόπος να μην πληρώνουμε «στο περίπου», αλλά ακριβώς, τις κιλοβατώρες που «καίμε» ; Υπάρχει, απαντά η ΔΕΗ, η οποία και εγκαινίασε πρόσφατα ένα νέο τρόπο, που δίνει στον καταναλωτή τη δυνατότητα να μετρά και να καταχωρεί ο ίδιος στο σύστημα τις ενδείξεις του μετρητή του.

Με ποιο τρόπο γίνεται η καταχώρηση

Με ποιο τρόπο γίνεται αυτό ; Απλά, ο καταναλωτής μπορεί να καταχωρήσει την ένδειξη του μετρητή του, είτε τηλεφωνικά στον αριθμό 10410, είτε εισάγοντας τα στοιχεία σε ένα ειδικό πεδίο που υπάρχει στην ιστοσελίδα της ΔΕΗ (www.dei.gr). Προσοχή όμως, γιατί η καταχώρηση πρέπει να γίνει μέσα σε ένα συγκεκριμένο διάστημα 5 ημερών το οποίο αναγράφεται ευδιάκριτα στην πρώτη σελίδα του εκκαθαριστικού λογαριασμού πάνω ακριβώς από τον πίνακα που με κόκκινα γράμματα γράφει «Ενδείξεις μετρητή- Καταναλωτική Συμπεριφορά».

Τι στοιχεία πρέπει να γνωρίζετε

Ιδού τώρα τα στοιχεία που πρέπει να γνωρίζετε : Καταρχήν τον 12ψήφιο κωδικό ηλεκτρονικής πληρωμής που αναγράφεται σε ευδιάκριτο σημείο στον εκκαθαριστικό σας λογαριασμό.

Κατά δεύτερον, την ένδειξη του μετρητή σας. Επιβεβαιώστε λοιπόν ότι ο Αριθμός Παροχής που αναγράφεται στο λογαριασμό σας, είναι ο ίδιος με αυτόν που εμφανίζεται στο μεταλλικό ταμπελάκι πάνω στο μετρητή σας. Στη συνέχεια, σημειώστε την ένδειξη, παραλείποντας τα δεκαδικά ψηφία που εμφανίζονται με διαφορετικό χρώμα. Εάν τώρα έχετε Μειωμένο Νυχτερινό Οικιακό Τιμολόγιο, τότε θα πρέπει να σημειώσετε δυο ενδείξεις, την ένδειξη Κ (Κανονικό Ημερήσιο Τιμολόγιο) και την ένδειξη Μ (Μειωμένο Νυχτερινό Τιμολόγιο).

Όσο για το πώς θα καταχωρήσετε την ένδειξή σας, υπάρχουν οι εξής τρόποι : Είτε τηλεφωνικά, καλώντας 10410 από σταθερό τηλέφωνο με αστική χρέωση ή από κινητό τηλέφωνο, με την αντίστοιχη χρέωση κλήσης από κινητό.

Είτε ηλεκτρονικά, μέσω της εταιρικής ιστοσελίδας (www.dei.gr). Τέλος, μπορείτε να το κάνετε και μέσω smartphone (iPhone ή android) κατεβαζόντας δωρεάν την εφαρμογή της ΔΕΗ.

Leave Comment

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.