Όσο αυξάνονται οι τιμές της βενζίνης, τόσο πιο απαραίτητη είναι η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και η εξοικονόμηση, μέσω μιας περισσότερο «έξυπνης» οδήγησης. Ας δούμε λοιπόν μερικές χρήσιμες συμβουλές που αν τις ακολουθήσουμε μπορούμε να μειώσουμε όχι μόνο το κόστος χρήσης, αλλά και συντήρησης του οχήματός μας.

1ον) Καταρχήν ένα μείζον θέμα αφορά στη λειτουργία του κινητήρα. Σε όλους τους σύγχρονους κινητήρες αυτοκινήτων πετυχαίνουμε την ιδανική κατανάλωση, που μας εξασφαλίζει και μείωση της δαπάνης καυσίμου, μεταξύ 1.300 και 2.000 στροφών ανά λεπτό. Αντίθετα, σε παλαιότερα μοντέλα αυτοκινήτων, πρέπει κανείς να κινείται μεταξύ 2.500 και 3.500 στροφών ανά λεπτό για να πετύχει χαμηλότερη κατανάλωση.

2ο) Ένα άλλο θέμα αφορά στον αναμμένο κινητήρα όταν έχουμε σταματήσει σε φανάρι. Στο παρελθόν υπήρχε η άποψη, ότι σβήνοντας τον κινητήρα σε ένα κόκκινο φανάρι και γυρνώντας τη μίζα για να τον βάλουμε πάλι εμπρός, καταναλώνουμε περισσότερα καύσιμα απ’ ότι αν τον είχαμε σε συνεχή λειτουργία. Λάθος. Το 55% των στάσεων, που κάνουμε στα φανάρια, ξεπερνά τα 20 δευτερόλεπτα, τη στιγμή που η οικονομία σε καύσιμα ξεκινά ήδη από τα 10 δευτερόλεπτα. Με άλλα λόγια, συμφέρει να σβήνεις τον κινητήρα του αυτοκινήτου σου σε κάθε κόκκινο φανάρι, ενώ θα πρέπει να επισημάνουμε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με την αντοχή της μίζας.

3ο) Ένα τρίτο ζήτημα αφορά στην ταχύτητα με την οποία κινούμαστε. Διότι όσο γρηγορότερα κινούμαστε, τόσο μεγαλύτερη είναι και η αντίσταση του αέρα, τον οποίο πρέπει να εκτοπίσει από τον δρόμο του το αυτοκίνητο, οπότε αυξάνονται η κατανάλωση καυσίμου, ο θόρυβος και οι εκπομπές CO2. Η κατανάλωση ενός μέσου οχήματος με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα είναι περίπου 10% υψηλότερη από εκείνη με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, ενώ η διαφορά γίνεται ακόμη μεγαλύτερη στα ογκώδη μοντέλα.

4ο) Λέγεται επίσης ότι ο κρύος κινητήρας χρειάζεται προθέρμανση για να λειτουργήσει ομαλά. Λάθος, γιατί ένας κρύος κινητήρας, που προθερμαίνεται σε στάση, εκπέμπει πολύ περισσότερα καυσαέρια, επειδή αργεί να φτάσει ο καταλύτης του σε θερμοκρασία λειτουργίας. Αντίθετα, όταν κινείται το όχημα, ζεσταίνονται γρηγορότερα το μοτέρ και ο καταλύτης, οπότε πετυχαίνουμε χαμηλότερη κατανάλωση και λιγότερους ρύπους.

5ο) Τέλος, πολύ βασικό θέμα όσον αφορά την εξοικονόμηση καυσίμων αφορά τη πίεση των ελαστικών μας. Είναι αλήθεια, ότι με τη σωστή πίεση πετυχαίνουμε χαμηλότερη κατανάλωση. Ποια είναι όμως η σωστή πίεση των ελαστικών; Και αληθεύει ότι γεμίζοντας με άζωτο τα ελαστικά, εξοικονομούμε βενζίνη, επειδή το συγκεκριμένο αέριο δεν διαρρέει εύκολα και παραμένει σταθερή η πίεση ; Όχι, είναι η απάντηση, γιατί όταν οι ειδικοί μιλούν για την ιδανική πίεση των ελαστικών, εννοούν ότι αυτά πρέπει πάντα να βρίσκεται ΜΙΣΟ bar υψηλότερα από εκείνη, που συνιστά ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου και αναγράφεται σε πλακέτα συνήθως στο εσωτερικό της τάπας του ρεζερβουάρ. Όσον για το άζωτο, σε συγκριτική δοκιμή του αμερικανικού περιοδικού Consumer Reports αποδείχθηκε, ότι ακόμη και τα ελαστικά με άζωτο εμφανίζουν διαρροή και μειωμένη πίεση. Κι αυτό καθώς ο κανονικός ατμοσφαιρικός αέρας αποτελείται κατά 78% από άζωτο, κάτι που δεν τον εμποδίζει να διαφεύγει από τα λάστιχα…

(Πηγή: www.energypress.gr, 06/02/2012)

Leave Comment

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.