Έκπληκτοι έμειναν πρώην πελάτες των δύο εταιρειών Energa και Hellas Power, όταν την τελευταία εβδομάδα επισκέφτηκαν την εφορία της περιοχής τους για να πληρώσουν τη β’ δόση του τέλους ακινήτων, και άκουσαν τον υπάλληλο να τους λέει πως δεν έχουν εξοφλήσει ούτε την α’ δόση !
«Χρωστάτε και την α’ δόση του τέλους, το σύστημα μας δείχνει πως δεν έχετε εξοφλήσετε ούτε αυτήν, οφείλετε το σύνολο του ποσού και είστε ήδη εκπρόθεσμοι καθώς οι 80 ημέρες έχουν περάσει», ήταν η απάντηση που πήραν. Αν και είχαν μαζί τους το αποδεικτικό εξόφλησης της α’ δόσης, η εφορία αρνήθηκε να εισπράξει το ποσό, αφού στο σύστημα εμφανιζόταν ότι δεν είχε πληρωθεί, και επομένως χρωστούσαν το σύνολο του τέλους.
Τι είχε συμβεί ; Το πιθανότερο είναι πως η σύγχυση σχετίζεται με τη διαδικασία καταβολής του τέλους από τις δύο εταιρείες προς το υπ. Οικονομικών. Όπως άλλωστε παραδέχονται στη τελευταία τους ανακοίνωση και οι δύο εταιρείες, η μεν Energa έχει ήδη αποδώσει στο υπουργείο μέρος της α’ δόσης (13 εκ. ευρώ από τα 24 εκ. ευρώ που έχει εισπράξει) και τα υπόλοιπα θα κατατεθούν μέσα στο Φεβρουάριο, ωστόσο η Hellas Power δεν έχει ακόμη αποδώσει το ποσό που έχει πάρει (22 εκ. ευρώ), επικαλούμενη τη συνεχιζόμενη δέσμευση από το ΣΔΟΕ των λογαριασμών της, η οποία θεωρεί ότι γίνεται εντελώς καταχρηστικά. Σαν αποτέλεσμα οι υπάλληλοι των ΔΟΥ δεν βλέπουν να έχει γίνει κάποια πληρωμή, με συνέπεια να αρνούνται και να εισπράξουν τα χρήματα της β’ δόσης και να εκδώσουν εξοφλητικό για το σύνολο του ποσού.
Έστειλε εγκύκλιο το υπ. Οικονομικών…
Έκπληκτοι πάντως πολλοί πρώην πελάτες των δύο εταιρειών απευθύνθηκαν τις τελευταίες ημέρες στη ΔΕΗ, που δέχτηκε βροχή τηλεφωνημάτων. Η τελευταία τους παρέπεμψε στο υπουργείο Οικονομικών, το οποίο και αναγνώρισε τελικά το πρόβλημα, με συνέπεια μόλις προχθές να αποστείλει στις ΔΟΥ διευκρινιστική εγκύκλιο (κάποιες πάντως μέχρι και χθες δεν την είχαν διαβάσει, αφού συνέχιζαν να δίνουν την ίδια απάντηση).
Τι λέει η εγκύκλιος; Ότι, οι υπάλληλοι των εφοριών οφείλουν να δέχονται την εξόφληση της β’ δόσης του τέλους από πρώην πελάτες των δύο εταιρειών (ανεξαρτήτως του αν έχει εξοφληθεί ο λογαριασμός του ρεύματος), αρκεί εκείνοι να προσκομίζουν το αποδεικτικό ότι πληρώθηκε η α’ δόση. Ένα ερώτημα ωστόσο παραμένει: Έστω ότι κάποιος καταναλωτής δεν έχει κρατήσει το αποδεικτικό εξόφλησης της α’ δόσης, τι συμβαίνει ; Πάλι δεν θα μπορεί να πληρώσει τη β’ δόση ;
Δεν κινδυνεύουν όσοι βρίσκονται στο «τελευταίο καταφύγιο»…
Σε κάθε περίπτωση, αυτό που πρέπει να γνωρίζουν πρώην πελάτες των δύο εταιρειών είναι πως στο διάστημα των 3 μηνών που τους καλύπτει η ΔΕΗ με την ιδιότητά της ως «τελευταίο καταφύγιο», δεν κινδυνεύουν με διακοπή του ρεύματος ακόμη και αν δεν καταβάλουν το τέλος.
Επ’ αυκαιρία, υπενθυμίζουμε ότι στο διάστημα αυτό, δεν χρειάζεται να καταβάλουν στη ΔΕΗ ούτε εγγύηση, ούτε και να υπογράψουν μαζί της συμβόλαιο. Μετά όμως από το πέρας του 3μήνου, εφόσον πάντα επιλέξουν να παραμείνουν στη ΔΕΗ, θα πρέπει να υπογράψουν μαζί της συμβόλαιο, και επομένως να καταβάλουν εγγύηση.
Και τι γίνεται με την εγγύηση που είχαν καταβάλει στις πρώην εταιρείες τους ; Σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η σύμβαση που είχαν μαζί τους, η εγγύηση συμψηφίζεται με τις οφειλές που έχουν, εν προκειμένω τον ανεξόφλητο λογαριασμό. Αν π.χ. κάποιος είχε δώσει εγγύηση 100 ευρώ και χρωστά ακόμη στην πρώην εταιρεία του 50 ευρώ, εκείνη πρέπει να του επιστρέψει τα 50 ευρώ.
(Πηγή: www.energypress.gr, 03/02/2012)